סקירת "סיטי קווסט" - מבצע שרונה

אחרי שהייתם כבר בכמה חדרי בריחה, ואתם חושבים שמעבר לעוד עיצוב יפה או עוד חידה שלא פתרתם, אין מה לחדש לכם בתחום – מגיעה האבולוציה של המשחק: הסיטי קווסט. משחקים שכוללים משימות וחידות אבל במרחב שונה, לא בחדר סגור תחת פיקוח של מפעיל שיושב ורואה ושומע אתכם במצלמות המעגל הסגור של החברה. במשחקי "סיטי קווסט" אתם יוצאים החוצה עם כמה רמזים ולפעמים חפצים שישרתו אתכם במהלך המשחק והקשר עם המפעילים (מבחינתכם לפחות) מתנתק.

יש כמה משחקים כאלה בארץ. "הקטיק", שהתחילו את הפעילות שלהם לפני כחודשיים, השתלטו על מתחם שרונה מלא המדשאות, המסעדות והבתים הטמפלרים. איזור שכיף להסתובב בו, גם אם לא באתם לשחק. וכמה שהמקום שוקק חיים יותר, אתם שוקעים לתוך המשימה עמוק יותר. כמו סצינה בסרט בה הסוכן החשאי צריך לבצע את המשימות שלו באמצע חגיגות יום העצמאות, בזמן שכולם סביבו חוגגים ולא מודעים לסכנה שרק הוא יכול להציל אותם ממנה.

מתחם שרונה 1.jpg

המשחק מתחיל בתדרוך שמסביר את חומרת המצב וכמה אתם, המשתתפים, נחוצים כדי להציל אותו. המשתתפים מתחלקים לצוותים (בד"כ 2-4 בכל צוות. אנחנו היינו 5 בכל צוות בגלל שבאנו עם ילדים), מקבלים אייפד עם הוראות ויוצאים למשימות. המשימות מוצגות על מפה במסך האייפד, איתו מנווטים במתחם. רק כשמתקרבים למיקום המשימה, מתגלים כתב החידה או המשימה הבאה עליכם למלא.

בסיום של משימה אחת תוכלו להתקדם למשימה הבאה, אבל אל חשש, יש כפתור "תן רמז" במכשיר, ואפילו כפתור "פתור לי את החידה" אם ממש נשברתם ואין לכם מושג מה רוצים מכם. לא להתבייש, זה יכול לקרות. רק תזכרו שרמזים ופתרונות קסם עולים לכם בנקודות. הקבוצה המנצחת היא זו שתשיג את מספר הנקודות הגבוה יותר, שמשוקלל ממשימות שהצלחתם להשלים והזמן שלקח לכם לעשות את זה. בכל רגע נתון אפשר גם לראות כמה נקודות צברו הקבוצות האחרות נגדן אתם משחקים ולקבל מושג כמה צמוד (או לא) המשחק.

ביחס לחדרי בריחה סטנדרטיים זה מאוד מרענן להתרוצץ בחוץ בלי צורך בתפאורה ליצירת האווירה. מצד שני המשימות בנויות כל אחת בפני עצמה, וחסר סיפור לינארי מובהק. כל קבוצה מקבלת משימות דומות רק בסדר שונה, כדי שלא יתקלו זו בזו במתחם יותר מהדרוש. בנוסף, בניגוד לחדרי בריחה, אין את התחושה שכל פיתרון פותח עולם חדש או מערכת חידות חדשה.

רמת החידות די גבוהה. הרבה מהחידות מצריכות צורות חשיבה שונות, כך שככל שהקבוצה תהיה מגוונת יותר, יהיו לכם יותר סיכויים לעלות על הפתרונות. דבר אחד שטעון שיפור במשחק הוא שלב התדריך. בעוד שהסרטונים מתיחסים אלינו כסוכנים פוטנציאלים, ההדרכה הפרונטלית היתה פחות "משוחקת" ויותר איפורמטיבית. אם שחקן היה מעביר את התדרוך כשהוא מגלם את המגייס של הארגון, זה היה עוזר להכניס את כולנו לאשליה.

Untitled.png

במקרה שלנו לאחת הקבוצות היתה תקלה באחת המשימות בה לא ניתן היה להגיע לתשובה בגלל כשל טכנולוגי. יש איך ליצור קשר עם המפקדה, אבל בניסיון לפתור את הבעיה ומתוך תסכול שאולי הבעיה היא בקבוצה ולא בעזרים הטקטיים, נאלצנו לוותר על המשימה, מה שגרם לאיבוד זמן יקר ונקודות. אם אתם סופר-תחרותיים, זה יכול להרגיז.

למרות שמדובר באבולוציה של חדרי בריחה, אין שום צורך בניסיון מקדים כדי להשתתף וליהנות מהמשחק. אולי אפילו להיפך. הכל יהיה חדש ולא תהיו מקובעים לדברים שראיתם במקומות אחרים.

היתרון הגדול של "הקטיק" הוא המיקום ועצם העובדה שהם קיבלו שיתוף פעולה מלא מהנהלת מתחם שרונה, שמאפשרת להם להשתמש במבנים כחלק מהמשחק. בניגוד לחדרי בריחה סטריליים, אתם מסתובבים בין משפחות וזוגות שבאו לבלות, ואתם נראים כמו פסיכים שרצים ממקום למקום עם מזוודה ומשקפי שמש. יש מקדם מבוכה קל במשחק הזה, אבל שזה לא ירתיע אתכם. אם אי פעם תרצו להיות סוכנים, כנראה שככה זה יעבוד גם בשטח.

הזמן שעומד לרשותכם לסיים את המשימות הוא שעה וחצי. אצלינו אחת הקבוצות סיימה בשעה, השניה בשעה ורבע. אבל כולם נהנו מאוד. מבני ה-8 ועד בני ה-50.


המפקדה של "הקטיק" נמצאת ברחוב אוסוולדו ארניה 13, קומה אחת מעל "קפה לנדוור". לפי האתר שלהם הם יכולים להרים אירועים עד ל-100 משתתפים. אפשר למצוא אותם גם בפייסבוק או בטלפון 03-6880866


יורם לשם

בן 48. חובב פנטזיה ומד"ב מכל הסוגים. רואה הרבה יותר מידי טלוויזיה, לדעת המקורבים אליו. הכי מתחבר בגיקסטר לכפתור Older.


קישור קבוע